מילים
קרדיטים
נשבר השרב, עולה הלחות
השמיים מתכסים עננים
נוסע אלייך, אישה יפה, והרוח מצליפה בפנים
הכל כבר מחכה לגשם ואני עייפתי מלרוץ
בא הביתה עוד מעט
הרי לא תעזבי אותי בחוץ
הכביש מתפתל, כפר ערבי, עצי תאנה במדרון
אדם עם כאפייה, נשים בשחור, רועים כבר כנסו את הצאן
אני עף אלייך כמו ציפור
כל כלי רכב איננו נחוץ
בא הביתה עוד מעט
הרי לא תעזבי אותי בחוץ
בא הביתה
הרי לא תעזבי אותי בחוץ
כל מקום שאני עובר יכול היה להיות ביתי
יכולתי לחיות שם ולהתבצר
יכולתי גם למצוא את מותי
על אם הדרך ישבתי לא פעם, ממתין לאיזה כח חילוץ
בא הביתה עוד מעט
הרי לא תעזבי אותי בחוץ
בא הביתה
הזמן לא עומד, הטבע זורם, ולרוח יש קול חלילים
מתחילה עלייה מול ההר היורד וצריך להתחשב בכללים
וכרגע מתחיל גם הגשם, הגנן רציני וחרוץ
בא הביתה עוד מעט
הרי לא תעזבי אותי בחוץ
ואת תחייכי ואני אחייך ובדרך למיטה נתפשט
חסרת לי כל כך אישה יפה, כל שעה וכל רגע אמת
חומך חסר לי בלילות, בימים נותרתי בלי תירוץ
בא הביתה עוד מעט
הרי לא תעזבי אותי בחוץ
בא הביתה
הרי לא תעזבי אותי בחוץ
מילים ולחן: שלום חנוך
ביצוע מקורי: שלום חנוך (באלבום "חתונה לבנה" 1981)
ביצוע חדש: מיכה שטרית
הפקה מוזיקלית: יקיר בן טוב
עיבוד: יקיר בן טוב ומיכה שטרית
קולות, גיטרות, קלידים ותכנותים: יקיר בן טוב
גיטרות חשמליות נוספות: רון בונקר וניר דנן
גיטרה אקוסטית: רון בונקר
קלידים נוספים: יזהר בן טוב
הוקלט באולפן של יקיר בן טוב
הקלטת שירות: אולפני LE BEBE
עוזר טכנאי: עודד דיסטלמן
מיקס: יקיר בן טוב
מאסטרינג: ארן לביא ב-TanTan Studios

שלום חנוך
יח"צ
שלום חנוך
זמר, פזמונאי, מלחין, מעבד ומפיק מוזיקלי, יליד 1946, מגדולי היוצרים במוסיקה הישראלית בכל הזמנים. חנוך נולד בקיבוץ משמרות, החל לכתוב שירים כבר בנעוריו, ובהמשך חבר להרכבים "השלושרים" ו"שובבי ציון". המפגש שלו עם אריק איינשטיין בסוף שנות ה-60' היה לנקודת המוצא בקריירה המפוארת. השניים יצרו יחדיו את אלבומי המופת "מזל גדי", "פוזי", "שבלול" ו"פלסטלינה" שהולידו שפה חדשה במוסיקה המקומית וסימנו את תחילת הרוק הישראלי. הצליל החשמלי השתכלל עם להקת "תמוז" ואלבומה "סוף עונת התפוזים". לקראת סוף שנות ה-70' יצא לקריירת סולו עם שרשרת אלבומים מצליחים שהניבו להיטים רבים והופעות ענק. בין אלבומיו המוערכים: "אדם בתוך עצמו", "חתונה לבנה" ו"מחכים למשיח". חנוך לא התפשר בדרכו, עם טקסטים אישיים ופוליטיים, ביקורתיים ומורכבים, עם צליל מקורי שהיה לא אחת מחוספס למדי ועם יצירה בלתי פוסקת שנמשכת עד היום.

מיכה שטרית
גבריאל בהרליה
מיכה שטרית
זמר, פזמונאי, מלחין, מעבד ומפיק מוסיקלי, יליד 1962, הקים עם ארקדי דוכין את להקת "החברים של נטאשה". עם "נטאשה" הקליט שטרית 3 אלבומים שהפכו לאבן דרך במוסיקה הישראלית. לאחר פירוק הלהקה יצא לקריירת סולו, ראשיתה באלבום המצליח "מסמרים ונוצות", אחריו הגיעו 4 אלבומים נוספים. בעשור האחרון "החברים של נטאשה" שבה לפעילות שכללה הופעות רבות גדולות. לאורך כל השנים יצר שטרית שירים נוגעים ונוקבים שעוסקים בחיינו כפרטים אינדיבידואליים וכחלק מהחברה הישראלית, על המאבקים שמרכיבים את היומיום אל מול השמחות הקטנות שמתגלות בו. הוא אחראי לשורה ארוכה של שירים אהובים שכתב לאמנים רבים, ביניהם אריק איינשטיין, עמיר בניון, ברי סחרוף, שלומי שבת, מזי כהן, רון שובל ועוד.

יקיר בן טוב
על השיר
ב-1981 הוציא שלום חנוך את אלבום הסולו השלישי שלו "חתונה לבנה", 4 שנים אחרי "אדם בתוך עצמו" השקט והאינטימי, שזכה להצלחה רבה. באלבום זה פנה חנוך לדרך חדשה. המעבד ירוסלב יעקובוביץ והמפיק המוזיקלי לואי להב תרמו ליצירת אלבום רוק מחוספס וכבד יותר, שבו שר חנוך את השירים בקול נמוך וצרוד, אופן שירה שהחל אז ונמשך עד היום. האלבום והמופע המושקע שליווה אותו לא זכו להצלחה בקרב הקהל בזמן אמת, למעט "שיר דרך" שזכה להשמעות נאות ברדיו, אך עם השנים הפך האלבום לאחד האלבומים המשמעותיים והמשפיעים ברוק הישראלי. קטעים מראיון שנערך עם חנוך מספר ימים לפני צאת האלבום ועליית המופע, מספקים הצצה אל "מאחורי הקלעים" של האלבום ודרך יצירתו:
אולי תספר איך נולד שיר, משהו בנוסח הביאליק מנין נחל המשורר את שירו?
אני אף פעם לא זוכר את הסיטואציה כשזה בא. פתאום "טאך" יש שיר. את "שיר דרך" כתבתי כל כך מהר, שלא זוכר אפילו איך זה קרה. בדקות ממש, קמתי בבוקר וידעתי שאני צריך לעבוד. לא תמיד זה ככה. לפעמים עוברים חמישה-ששה ימים ושבוע – ולא הולך, כותב ומוחק, כותב ומוחק. ופתאום ביום אחד, בחמש דקות בא משהו, ואני מכניס למגירה. כעבור ימים, שבועות, או חודשים, אני מעלעל בדפים שכתבתי ומוצא שם שיר. אני גר לבד בבית, וכל הניירות הכתובים מונחים אצלי על השולחן או במגירות. יום אחד בא לי להתעסק עם מוסיקה, עובר על כל הדברים שכתבתי, שיר אחד מדליק אותי ואז קורית גם המוסיקה. ופתאום יש שיר.
"החתונה הלבנה" שלך אינה נשמעת כמו משהו תמים ובתולי, אלא כהשקפה די פסימית על החיים.
התקליט הזה עשוי מיקשה אחת, יש קשר בין השירים והסדר מחושב מאוד מבחינת המסגרת. זוהי הסתכלות לאחור, ואולי ניסיון להבין איזה פרק בחיי. התהליך שעבר עלי הוא לא בלעדי שלי, ואין פה שום ניסיון לחשוף את הצד הפרטי-הרכילותי של חיי. זהו תהליך שעובר על כל איש צעיר בדרך לבגרות, יצירת משפחה וכולי. אם אני מתחיל בשיר "הדרכים הידועות": "שער הברזל נסגר מאחורי / יצאתי לעולם הקר משוחרר על תנאי", זו התחלת הדרך וזה מה שקורה להרבה אנשים בגיל 20, כשהם יוצאים מהמסגרת הידועה והמוכרת של משפחה, לימודים, צבא, אל עולם בלתי ידוע. התחנה האחרונה בפרק האוטוביוגרפי היא "שיר דרך", שהוא שיר די אופטימי, והשיר הזה סוגר מעגל והוא בעצם תחנה אחרונה וראשונה.
עדית נעמן, שלום – עכשיו, ידיעות אחרונות 27.11.1981